subtitles

Glömde ju helt att berätta att Svindlande höjder-dvd:n jag beställt trillade ner i brevinkastet igår. Så hela dagen gick jag runt och var superladdad för filmkväll. När vi så satte på den visade det sig dock att den saknade svensk textning. Vilken miss! Kändes som en gigantisk tabbe till att börja med, men sen ställde vi in engelska undertexter istället och det var inget man tänkte på under filmens gång, så tydligen är engelskakunskaperna någorlunda iaf. Jag tycker om filmen, men blev ändå lite besviken. I boken är karaktärernas känslor så fruktansvärt starka och innerliga; i filmen framgick inte den totala tragedin riktigt som jag tyckte att den borde. Men det var trevligt i soffan i vilket fall, med äppelklyftor, fruits&nut-toblerone och A. Nu ska lag blowa håret och plocka ihop mina jobbsaker, typ inneskorna....

Kommentarer
Postat av: Erika

Oh shit, vad du skriver mycket! :P Haha! Shit pommes.

2008-04-09 @ 12:17:12
URL: http://undiserika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0