Oväntat besök

Hörde en kakofoni av röster ute i trapphuset och slängde mig på titthålet för att ta reda på vad det var för något konstigt som tilldrog sig därute.
Det här är vad jag såg:



Tittar ni noga så ser ni att det är en orangeklädd arm och ett hjälmprytt huvud. Trapphuset var fullt i brandmän. Fyra, fem stycken i alla fall.
Stressen var ganska omedelbar, eftersom jag stod med en handduk runt mig och inte precis kände mig redo att kasta mig ut från balkongen för att inte brinna inne, gasas ihjäl eller dylikt. En stunds tjuvlyssnande avslöjade dock att det inte var någon fara på taket, bara något som hänt med hissen. Lyckades inte luska ut exakt vad, men jag såg dem undersöka den grundligt och hörde en av dem säga "bara ingen går in i den så...". Tydligen skulle det hända något gruvligt i så fall...
Toppen. Nu är vår väg ner till förråd och tvättstuga avspärrad. Otroligt nog finns det nämligen ingen vanlig trappa ner till källaren, utan man måste alltid åka snigelhiss den futtiga resan en halv våning ner...

Kommentarer
Postat av: Erika

näej va synd! nu kan inte pensisarna ta hissen längre alltså? :/ hur ska det gå?

2008-11-22 @ 23:14:04
URL: http://undiserika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0