Hackkorvens dag - En underbar dag

Många är de som drabbas av något slags betingat näsrynkar-tics då de hör ordet "hackkorv": Själv växte jag upp med hackkorvsmackor hos farmor och farfar, så hos mis mig rinner istället saliven till när jag tänker på den där gråa geggan inpressad i blankt skinn. 
Det är ett sporadiskt umgänge vi har, hackkorven och jag. Långa perioder kan vi glömma av varandra,men vid varje återförening är det som om vi aldrig varit skillda åt. Today is reunion day. Med ett glas mjölk!

Kommentarer
Postat av: Kjell Björnstad

Kul att Hackkorven uppskattas av den yngre generationen också. Mitt förslag är att du går med i Sällskapet Hackkorvens Vänner. www.hackkorven.se.

Medlemsavgiften är 108:- dvs tre hackkorvsringar på Konsum.

2009-11-18 @ 11:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0