"Ledig"

Helt plötsligt dyker en helledig eftermiddag och kväll upp. Alldeles oväntat. Ska visserligen både tvätta,städa, diska och laga mat. Samtliga klassiska hemmafrusysslor tänkte jag bocka av idag. Och så ska jag plugga lite inför tentan också, förstås. Men även om jag har en hel del att pyssla med så behöver jag inte tävla med A om vem som snabbast kan byta om till tenniskläder (jag vinner aldrig) och ta sig ut till bilen först (brukar inte ha någon större lycka där heller) - vilket brukar vara situationen när vi kommer hem från universitetet. Ikväll får jag göra allt i min egen takt och i vilken ordning jag vill, och det känns helt otroligt skönt. Härligt var det också att få komma in i lägenhetsvärmen från kylan därute som höll på att bita näsan av mig.
Jag har grundat inför kvällen med riktigt god mat tillsammans med Sophie som jag träffade efter ett par timmars pluggande på stadsbiblioteket. Först focaccia med getost, fikon och honung (en kombination som känns så bisarr att den är helt perfekt!) på Vero, och sedan den potentiellt godaste fikan ever på café T. Aldrig fattat grejen med mjölk i teet, men chai-te blev verkligen en ny favorit! Och kakan var så god att det inte ens är någon idé att försöka beskriva den (men smördeg, kola och nougat var inblandat).
Nu ska jag sätta fart med min "ledighet"!

Kommentarer
Postat av: Erika

oooouuuuuuhhhhh vad GÖTT

2008-10-28 @ 22:30:13
URL: http://undiserika.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det lät helt otroligt gott!! Jag åt lite citronmarängpaj igår och det var helt okej det med faktiskt :)

2008-10-29 @ 14:56:28
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0