Inkassokrav och kronofogdar


Här satt jag och hade det ganska bra i solen på balkongen, när molnen plötsligt hopade sig och ett hotfullt inkassokrav dunsade ner på hallmattan.

Bredband2, alla internetanvändares mardröm. I höstas var vi mer eller mindre utan internet i dryga tre månader. För detta känslomässiga lidande blev vi lovade x antal månaders avdrag på nästkommande faktura, som kompensation. Fakturan anlände, dock utan avdrag. Vi fick återigen ta kontakt med kundtjänst och de sade åt oss at vi kunde riva den felaktiga fakturan och invänta en ny, med utlovat avdrag. Den nya, nerbantade fakturan anlände även den och "slutet gott...", tänkte jag då. Ända tills idag. Inkassokrav. På den enligt dem makulerade fakturan. Straffavgift och hot om kronofogden. Hur arg blev jag? Hur många smutsiga svordomar om Bredband2 hann min hjärna producera? Jag hann inte räkna, men det var fler än kronorna på inkassokravet (och de var många). Jag skickade ett argt mail till deras kundtjänst och satte mig sedan i telefonkö. När jag kom fram konstaterade servicekillen att de visst "glömt att makulera vår gamla faktura i sina databaser". Ett litet klick så fixade han det åt mig och jag behöver varken betala ett öre eller bjuda kronofogden på kaffe.

Jag frågade om jag fick riva sönder inkassokravet. Det fick jag.


Kommentarer
Postat av: Jippan

Sånt där blir man så sjukt arg på. Fattar inte hur vissa bolag kan vara så jävla dumma i huvudet. Har haft mycket problem med Glocalnet själv. :(

2009-04-15 @ 12:53:42
URL: http://sujitra.blogg.se/
Postat av: erika

usch jag får rysningar av ordet "inkassokrav"... tur att det löste sig!

2009-04-15 @ 19:45:12
URL: http://undiserika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0