Bokmässan i Göteborg

Oj. Titta här.

"Den 24-27 september i år går mässan av stapeln för 25:e året i rad. I år har vi Spanien och spanskspråkig litteratur i fokus. Världsnamn som Isabel Allende, Bernardo Atxaga, Rosa Montero, Javier Marías och många fler kommer att spegla var spansk och latinamerikansk litteratur står i dag. Totalt ingår ett 40-tal seminarier i det spanska temat."

Isabel Allende. Det känns stort. Som något jag absolut inte får missa.

La casa de los espíritus.
Andarnas hus. Den köpte jag på en bokmässa i Sevilla och plöjde från pärm till pärm.


Isabel måste jag se. Och höra förstås. Tyvärr blir väl knappast framträdandet i Göteborg på spanska, men kanske har hennes engelska åtminstone en liten latino-accent som jag kan suga i mig?

Vänstra fotot: Lori Barra

Kommentarer
Postat av: Tomas Belfrage

Vad roligt att du kommer och besöker oss på Bokmässan. Isabel Allende kommer hålla sitt seminarium på engelska, men det finns flera andra seminariepunkter där samtalsspråket är spanska. Exempelvis möts två Spanska författare ur den nya generationen i "Young Spanish literature:a paradigm shift?"

Hälsningar Bokmässan

2009-08-27 @ 16:56:23
URL: http://www.bokmassan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0