Sara Tipsar om Bra Saker

Sådana där som underlättar, förbättrar, hjälper - ja, ni vet.

Bra sak nummer ett:


After Bite. En liten penna som kommer väl till pass då myggen varit framme. Bara att skaka om den och sedan måla små krumelurer över alla ilsket röda bulor. Bäst av allt är att den verkligen fungerar. Hade jag känt till detta för några veckor sedan - då mina ben var ett enda rödsvullet och kliande vulkanlandskap - hade jag sluppit många sömnlösa timmar om nätterna. 
After Bite, alltså.

* * *
Bra sak nummer två:


Dental flossers. Små engångsstickor att rensa tandraderna med. Så mycket enklare än att försöka trycka in nävarna i munnen med tandtråden alldeles för hårt virad runt fingertopparna (som dessutom snabbt drabbas av blodbrist och antar en osunt lilaaktig färg). Och hur många kan egentligen uppriktigt säga att de orkar genomgå denna tandtrådsprocedur i mer än några dagar efter varje tandläkarbesök? De här stickorna är så mycket mer lättillgängliga. Nästan lite roliga.

Slut på lektionen.

Kommentarer
Postat av: elina

Tack för tipsen, ska testas! Vart finns after bite? :)

2009-08-15 @ 16:07:55
URL: http://elinanilssoon.blogg.se/
Postat av: elina

Sv: Okej , tack så mycket! Jag tror jag också gillar färg bäst.

2009-08-15 @ 17:18:26
URL: http://elinanilssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0