I mina gyllene skor

Det ligger en loppislokal bara ett stenkast från vår balkong, och av någon anledning hade jag inte satt foten där innan jag gjorde min premiärtur igår. Det som ligger för nära, det ser man inte... Det är nog tur att det tagit mig såpass länge att hitta dit, eftersom jag är typen som skulle kunna gå i konkurs på grund av för många billiga loppisfynd om jag släppte efter.
* * *
Det här halsbandet kostade 40 kronor och föreställer en hovdam som uppvaktar en adelsman (även om vissa säkert skulle missta situationen som den motsatta).
Och lång kedja - så som det ska vara men alltför sällan är.



Ett par nya skor fann jag. Gyllene - precis som bröderna Herreys. Fast just dessa ska dingla i örsnibbarna.



Efter det första besöket fick jag springa tillbaka en andra gång för att köpa denna triss i krukor. Hallonröda. Så fina, så fina.

Kommentarer
Postat av: Tove

Snyggt!!

Jag älskar loppis, dock har vi ingen nära oss så det blir inte så ofta som jag hade velat...

2009-08-09 @ 11:58:46
URL: http://totto.blogg.se/
Postat av: erika

NÄÄÄ vilka fina örhängen!!!!

2009-08-10 @ 19:34:18
URL: http://undiserika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0