När jag blir stor



När jag var liten ville jag bli en massa saker. Saker som idag kan te sig lite märkliga.
Bland annat så ville jag bli

1. Indian. Ni vet - jaga buffel (eller är det "vakta" buffel?), rida barbacka, bo i tält, plocka bär och tvätta håret i skogsbäckar. Och skjuta med pil och båge, såklart. Oj, vad pricksäker jag skulle vara. Jag slukade alla indianböcker som kunde rotas fram på biblioteket och hängde framför "High Chaparall" på teven - en serie som visserligen skildrade "fel sida" i hela cowboys och indianer-cirkusen. (Det här var alltså före Filip och Fredriks tid, de har ju förvrängt hela High Chaparall-konceptet.)

2. Skomakare. Mina första karriärdrömmar kretsade kring fransiga skosnören och glappande gummisulor. Jag hade redan sett ut var jag skulle bo; i en liten "stuga" (läs: avloppsrörscentral eller dylikt, drygt frem kvadratmeter stor och en riktig stinkbomb). Det enda problemet som rymdes på min lilla horisont var hur tusan jag skulle få plats med min lilla barnsäng därinne. Och min mamma, min pappa och min syster. I nuläget ligger dessa planer tillfälligt på hyllan.

3. Bofast i Narnia. Det började med teveserien. Sedan blev jag gammal nog att läsa böckerna själv, skriva av dem i små anteckningsböcker med egna illustrationer, försöka slå ut innerväggar i garderober och vänta på Aslan vid fönstret. Eller eventuellt Peter Pan. 

Bild



 


Kommentarer
Postat av: Stephanie

Upptäck min blomsterblogg ! Det är en blogg om ett spralligt litet blomsterfrö , som drömmer om att bli en känd florist , där kan ni följa min framgång , få inspriration och själva lära er saker !

2009-08-31 @ 21:10:55
URL: http://blomsterfro.blogg.se/
Postat av: mikaela

alla vill bli en massa saker när dom va små:)

2009-09-01 @ 12:07:57
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0