Den hjälplöse kocken



Ett par timmar innan lunch blev Andreas sugen på omelett.
Eftersom det är viktigt med proteiner när man spelar Guitar Hero. 
Han skulle göra en själv, sade han. Jag har lärt honom flera gånger hur man sätter på plattan och knäcker äggen, så det borde väl funka, tänkte jag. Men sedan blev det ett väldigt springande för mig. "Saaaara, hälp! Kom fort!!", "Skynda, annars får du aldrig mer spela Guitar Hero!". Det blev ett väldans gnäll från kocken med tummen mitt i handen ute i köket och jag fick springa stafett mellan spisen och datorn. Tillslut blev han klar i alla fall, fast omeletten blev en äggröra. Hursomhelst så smakade det nog bra, för det hela utmynnade i en fyfan vad jag är bra-dans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0