John Blund

I källarfönstret hos farmor och farfar brukade det stå en liten docka i guldförgad plast.
Han hade spetsig mössa och en liten påse i handen. När jag sov över fick jag alltid höra en godnattsaga på sängkanten om den där dockan. 
Han hette John Blund och kom med helikopter när barnen skulle sova och strödde sömnpulver ur sin påse över dem.
Jag har tänkt på den där dockan ganska ofta på sistone. Undrat vart den tog vägen.
Idag fick jag en impuls att googla john blund plastdocka och genast fick jag upp flera träffar från tradera.
Vilken aha-känsla att få se min lille nattkompis igen! Pang! - rakt tillbaka in i barndomen.
Någon av nedanstående filurer kommer nog att få flyga sin helikopter hem till mig.
 För gamla tiders skull.

         


Kommentarer
Postat av: erika

oj den hade jag glömt!

2009-01-30 @ 17:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0