Allt om mig

Hanna ville att jag skulle göra det här. Så jag gjorde det.





1. Tre namn jag lyssnar till: Sara, Goding och Du.
2. Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag är så bra rent allmänt :)
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Humörsvängningarna kanske? Ibland skulle jag behöva någon slags förlängningssladd till min stubin
4. Detta är jag rädd för: Snöplogar som fräser runt med sina stora skopor precis där jag måste passera.
5. Tre saker jag vill ha varje dag: Sovmorgon, fint väder och några pussar.
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Pilla med små sladdar och laga finurliga saker. Fast jag kan nog om jag vill.
7. Detta tycker jag om att göra: Läsa, lyfta bebisar och stilla shoppingsuget mellan varven.
8. Detta vill jag göra just nu: Knäppa i fingrarna och ha fungerande belysning i lägenheten igen. Det är en lyx man alltför ofta underskattar, har jag insett ikväll.
9. Bästa känslan: När man vaknar och vet att man har semester, att solen skiner och man kan gå direkt ur sängen till en filt på gräsmattan.
10. Värsta känslan: Ångest.
11. En egenskap jag gärna vill att min partner ska ha: Lugn och tålamod.
12. Är jag kär just nu: Det är klart.
13. Jag vill gifta mig: Absolut, fast inte kyrkligt.
14. Följande saker jag vill göra innan jag dör: Leva!
15. Min käraste ägodel: Foton på personer som jag numera endast kan träffa i just mina fotoalbum.
16. Något jag vill ha i present: Någon riktigt fin grej:)
17. Detta har jag på mig just nu: Klänning och kjol på samma gång, faktiskt.
18. Favoritkläder: Mysbyxor, vad annars?! Annars får jag svara klänning eller kjol.
19. Favoritdjur: Hund, kanske. Eller möjligtvis en riktigt stor häst.
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Hmm. Pop? Rock?
21. Favoritlåt just nu: Den frågan känns så viktig att jag måste fundera på den ett tag.
22. Roligaste/tråkigaste ämnet i skolan: Spanska!!/Kemi.
23. Stjärntecken: Skytt.
24. En bok jag älskar: Jag har läst många böcker i mina dagar och har därmed stött påen hel del pärlor, men inget har gjort lika stort intryck på mig som Narnia-böckerna eller Den oändliga historien. Jag var helt enkelt i precis rätt sagoålder när jag läste dem, så den upplevelsen vet jag inte om någon annan bok kommer att slå.
25. En film jag älskar: Take the lead! Déjate llevar!!
26. Tv-program jag gillar: Gilmore girls har alltid en särskild plats. Desperate housewifes, Sex and the city, Trinny & Susannah och annat lättsmält när man vill koppla bort det stora allvaret. 
27. Favoritdoft: Den där doften av tjära(?) som man kan känna om man går på en grusväg på våren. Just för att jag förknippar den med vår.
28. Detta äter jag gärna: När det gått ett tag sedan man åt det senast så finns det inte mycket som slår ett bord dukat med en massa nachostillbehör! Annat gott är farmors fisk som jag försökt återskapa många gånger och kanske snuddat vid men inte riktigt uppnått.
29. Dricker helst: Vatten när jag är riktigt törstig. Kaffe när jag ska skriva eller varit ute i kyliga luften. Cola om jag ser på film.
30. Favoritgodis: Där är jag periodare. För ett tag sedan var det "coop-popcorn" (doppade i choklad), men nu vet jag inte riktigt vad jag är inne på. Vi har väl snarare haften glassperiod på sistone.
31. Hit vill jag gärna åka på semester: Jag vill bila genom USA, åka till Kuba, Sydamerika, Sydafrika, Oceaninen. Gå på Roland Garros!
32. Färg på mina ögon: Blåa med cykelekrar.
33. Min längd: 1.68 - någon som kan dra någon slutsats av det?
34. Jag tror på: Narnia!
35. Jag spelar: Tennis. Sims när jag har tråkigt. Och clown när andan faller på.
36. Person jag beundrar: Min farfar beundrade jag väldigt mycket. Pilar har gjort ett enormt intryck på mig. Men starkast av dem alla är min mamma.
37. Så här bor jag: På något trånga men mysiga 39 kvadrat med sambo.
38. Antal döda krukväxter i hemmet: Tre små vissna hyacinter i en kruka som jag inte orkat tömma.
39. Det här gillar jag mest med det motsatta könets utseende: Allt på Andreas!
40. Det här gillar jag inte med det motsatta könets utseende: Blaffiga tatueringar och dito muskler känns inte så hett. 
41. Favoritfärg: Kom på en ny idag när jag var ute på promenad; färgen som uppstår där eftermiddagssol träffar ett rostigt räcke, det blir väldigt fint!
42. Favoritcitat: Querer es poder. Sedan gillar jag ju Mamá, e'tá roto! av outgrundliga skäl.
43. En hemlighet jag vet: Om jag skrev det här skulle väl knapast någon anförtro sig åt mig igen?!
44. Bästa present jag fått: Jag har fått mycket fint.
45. Senast köpta skiva: Köper folk fortfarande skivor?! Det var väl tomma sådana i så fall, redo för bränning...
46. Det jag är mest nöjd över mitt utseende är: Mina trekantiga näsborrar?
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: . Mina trekantiga näsborrar?
48. Udda förmåga/egenskap: Jag har trekantiga näsborrar.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: En kameleont?
50. Vad lyssnar du på just nu?: Tevesorl.
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?: Har pluggat, promenerat, frusit, druckit kaffe och hoppas att kvällen för med sig något gott att äta och något bra att se på teve.
52. Vart är dina föräldrar födda?: På BB.
53. Vad är det senaste du installerade på dator?: Jag brukar överlåta det på andra.
54. Vilken är din favoritrestaurang?: Antonio Banderas krog i Málaga. Där åt vi riktig tapas. Papas bravas, mmmmm......
55. När badade du i pool senast?:  Maj -08, på Kreta.
56. Har du varit med i någon skolpjäs?: Yes, jag hade en stor roll som sur tomtenisse en gång på mellanstadiet. Det var mina "15 minutes"...
57. Hur många barn vill du ha?: Det blir väl vad det blir, men minst tre känns det som. Man vill ha lite besök när man sitter på ålderdomshemmet!
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?: Det är väl mer vissa sorters musikvideos jag tycker illa om...
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?:  Jag är orubblig.
60. Vad har du för tv-kanaler?: Så jag klarar mig, men skulle gärna vilja ha några fler filmkanaler samt Eurosport (det är väl de som sänder AussieOpen?)
61. Har du åkt moped någon gång?: Flakmoppe, yes. I Djungeln. 
62. Har du busringt någon gång?: Jag antar det.
63. Har du fått felparkeringsböter?: Nej, men jag parkerar inte så ofta nuförtiden.
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump?: Tror inte det kommer bli aktuellt.
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Nästan så jag måste kontrollera i en kartbok, men det borde väl vara Tunisien?
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?: Simpsons och Familyguy.
68. Kan du alla orden i nationalsången?: Om jag lyssnar på någon annan som sjunger känns det så, men skulle jag skriva ner den på egen hand så är det frågan...
69. Badkar eller duschkabin?: Eftersom jag är miss Kvällsbad så borde jag väl svara badkar, men det vore ju inte fel med en ordentlig duschkabin...
70. Vilken är den bästa film som du har sett den senaste månaden?: Hook. Tårarna rann minst fyra gånger. Och Andreas bara skrattade...
71. Favoritpizza: Den åt jag i somras på Stanton's i Falkenberg, med soltorkade tomater, parmaskinka, pesto, ruccola och annan lyx.
72. Chips eller popcorn: När chipssuget väl sätter in så är det ofta starkare än vad popcornsuget är när man vill ha sådana. Fast popcorn kanske vinner i längden. Man kanske kan svara "popcorn till vardags, chips till fest"?! Det är ju en hel vetenskap det här... 
73. Vilken färg på läppstift använder du?: Jag är ingen läppstiftstjej. Försvarets hudsalva vinner den kampen.
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Nej, jag är väl ingen ekorre...?
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?: Ursäkta?!
76. Apelsin- eller äppeljuice?: Apelsin, alltid.
77. När hade du senast sex?: Nu uppfattade jag inte riktigt frågan?!
78. Favoritchoklad: Om jag är söt-/godissugen: mintkrokant eller annan marabousort modell ljus. Är jag specifikt chokladsugen får det bli minst 70% kakao, gärna med citron- och ingefärasmak.
79. När röstade du senast?: För några veckor sedan när vi skulle välja namn till ett fiktivt konsultföretag i skolan.
80. När åt du en hemodlad tomat sist?: Det var väl senast vädret tillät deras existens i rabatten.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång?: Ja, men de förlorade lite av charmen när "karriären" tog slut, så numer bor de i en kartong på vinden.
82. Är du bra på matlagning?: När andan faller på kan jag nog prestera så det duger. 
83. Klarar du att tanka själv?: Det visar sig väl någon gång.
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på reklamtevekanalen?: Nej. Däremot har en hal telefonförsäljare en gång lyckats pracka på mig en strumpprenumeration!
85. Pepsi eller coca cola?: En gång i tiden var svaret Pepsi, men det räcker att titta på vår tomflaskesamling så ser man att det svängt.
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?: Min tennisoutfit räknas väl?!
87. Vad är det du senaste handlade?: En svart kjol som jag redan har i blått jeanstyg. Lite mitt signum, att när jag väl hittar ett plagg bunkra upp med flera ex i olika färger.
88. Har du kräkts offentligt?: Inte i större utsträckning än att mamma assisterade mig när jag var liten och magsjuk.
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?: Miljarder behöver jag inte, men det andra är nödvändigt.
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Det krävs nog ett ANTAL ögonkast innan man kan kalla det kärlek.
91. Har du ringt något betalnummer?: Ja, i Idol- eller Melodifestivalensammanhang.
92. Kan man vara vän med sitt ex?: Absolut, rent teoretiskt, även om det vara krångligt i praktiken.
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?:  Mamma.
94. Hade du mycket hår som liten bebis?: Jag tror jag hade fullt tillräckligt.
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?: Den förprogrammerade "äldre dam"-rösten.
96. Vad har du i din väska?: Troligtvis väldigt mycket. eftersom den jag använder är modell resväska och alltid proppfull.
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?: Jag låter kroppen sjuda i skållhett vatten i mitt lilla badkar medan jag fuktskadar en bok.
98. Vad har du att vara tacksam för?: Att så många människor kämpat för så mycket som jag idag kan ta för givet.
99. Vart hittade du den här listan?:Hannas blogg.
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna lista: Erika, Andreas och... Sigge?! Och alla andra som har lust och mycket fritid.

Kommentarer
Postat av: Oliver och Elias

Vi såg denna:

7. Detta tycker jag om att göra: Läsa, lyfta bebisar och stilla shoppingsuget mellan varven



Och du får komma och lyfta oss när du vill, just nu blir vi mest lyfta av mamma för pappa håller på och bygger ett eget rum till oss.

2009-01-04 @ 21:12:26
Postat av: Erika

jag ska nog svara... nån gång... äh det blir säkert ikväll haha. jag tror du missuppfattat fråga 83? puss

2009-01-04 @ 22:16:15
URL: http://undiserika.blogg.se/
Postat av: Hanna

Bra jobbat Sara! Jag funderade också på om du missuppfattade fråga 83.. :)

2009-01-05 @ 17:31:31
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0