Playground Sevilla

Tillbaka till fotoalbumet och fina Andalusien. Dygnen var längre än hemma, trots att siesta-sömnen efter skolan åt upp ett par timmar varje eftermiddag. 

Vi såg en föreställning på en liten flamenco-klubb, och det var så mycket häftigare än vi väntat oss.




Vi hittade fina vinklar och vrår vart vi än vände på oss. Kamerasmattret var vårt soundtrack.




Vi undrade varför man alltid tycker att de mest slitna husen är de finaste?




Vi kikade in i kyrkor och katedraler, besökte monarkers gravar och Columbus påstådda viloplats (vilken tydligen är omtvistad).




Varje dag gick vi längs apelsinträdsprydda trottoarer och tittade på barnen som var på väg till skolan; finklädda, vattenkammade, rosettprydda. Lackskor på allas fötter, en förälder vid ena handen och en skolväska på hjul i den andra.




Och så gick vi på fotboll.
Sevilla tog emot Real Madrid, och gick (lite otippat) segrande ur striden. Läktarna kokade, och det gjorde bokstavligen luften också, då temperaturen inte var långt under fyrtio grader när vi gick hemåt i den sena kvällen.



Beckham var där...                                       ...och Raúl.

Och Zidane (närmast i bild) gjorde sin sista match i Real-tröjan.

Sevilla-supportrarna sjunger lagsången.  ( - och jag har gulsot?)

* * *

Sedan gjorde jag något jag aldrig trott att jag skulle göra. Det häftigaste, hemskaste och mest "urspanska" jag gjort. Men den största upplevelsen förtjänar förstås ett eget inlägg och kommer upp lite senare.

Kommentarer
Postat av: Alessandra

Vackra hus och vackra kyrkor!

2009-07-26 @ 11:57:22
URL: http://alessandra.se
Postat av: Alessandra

Aa gammla hus i medelhavet är verkligen något extra :)Tack!

2009-07-26 @ 12:40:52
URL: http://alessandra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0