King of Pop

 Jag tycker fortfarande att det känns ofattbart att någon så stor kan vara borta. Som Lasse Anrell skrev; han var så känd att han kändes overklig. Inte på riktigt, liksom.
Och ändå - precis som alla vi andra - dödlig.
 Videon nedan har jag precis upptäckt. Budskapet är kristallklart. Inte för att det var någon som lyssnade.
Det är det som är det sorgliga med Jackson-sagan.

Michael Jackson - Leave Me Alone
Michael Jackson - Leave Me Alone


Det fantastiska med Jacksons musikvideor är att de inte liknar vilken liten ytlig MTV-snutt som helst, de är fantastiska skapelser och påminner mest om riktiga spelfilmer.
I videon nedan charmar han drottningen och väcker Faraos vrede. Det var min första MJ-upplevelse. Jag var sådär åtta år gammal och såg videon på teve. Jag tyckte att han hade ett så otroligt fint ansikte (de påbörjade operationerna till trots). Dock trodde jag att han var en hon...

Michael Jackson - Remember The Time
Michael Jackson - Remember The Time

Det finns knappast någon annan artist med en låtrepertoar så till bredden fylld av djupa budskap som Jackson.
Det är stort.

Michael Jackson - Earth Song
Michael Jackson - Earth Song
 

Michael Jackson - Black Or White
   Michael Jackson - Black Or White

 Michael Jackson - They Don't Care About Us
Michael Jackson - They Don't Care About Us

Michael Jackson - Man In The Mirror
Michael Jackson - Man In The Mirror

Michael Jackson - Heal The World
Michael Jackson - Heal The World

Kommentarer
Postat av: anne

lite sorgligt är det allt. men inte så värst ;)

2009-06-28 @ 20:11:36
URL: http://annebertelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0