Flygande hästar, svampkogar och Plupp.

Innan min mamma plockade upp mig för en tur till svampskogen i förmiddags, varnade hon mig för några hästflugor hon läst om i tidningen; aggressiva, flygande bestar som gått från att enbart bita djur till att få smak för mänskligt svampplockarblod. Jag rustade mig bäst jag kunde och skylde hela kroppen förutom en liten springa där mina blåa kunde spana ut över världen.

Under dryga timmen travade vi sedan runt på vårt superhemliga (kan ifrågasättas) svampställe; trampade våt mossa med leriga stövlar, duckade för de vassa trädgrenar som ständigt försökte spetsa oss och fyllde långsamt men säkert vår generöst tilltagna korg med svamp.



Dagsläget i skogen: Blött, mossigt och fullt av svamp.

Några flygande hästar med huggtänder såg vi förövrigt inte skymten av, för att anknyta till denna texts inledande stycke. Dock var vi med om något annat märkligt då jag inte fastnade på de kort mamma tog utav mig - istället var det barnboksfiguren Plupp som syntes på de färdiga fotona.
I skogen händer de mest sällsamma saker...




Illustration: Inga Borg


Kommentarer
Postat av: Sigge

Måste ha varit en hemsk upplevelse att gå ut i ett

sånt farligt ställe som naturen.

Tänk bara på alla farliga spindlar, mygg och

andra LIVS-farliga djur.

2009-10-12 @ 11:19:48
Postat av: Hanna

Verkar ha blivit lite svamp på det hemliga stället:)!Underbara Plupp! Inte fy skam att se ut som honom. Varje gång jag klippt mig säger mamma att ;äsch det där är väl ingen frisyr, du ser lite ut som Plupp. Det tycker jag är ett fint omdöme...

2009-10-12 @ 22:04:24
URL: http://hannanonien.blogg.se/
Postat av: Lomina

Ååååh, PLUPP! Jag hade ALLA böcker med honom när jag var liten! ^_^

2009-10-13 @ 00:45:27
URL: http://l0mina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0