Hej oktober.

Oktober gjorde en riktigt fin entré i år.



Mössa och vantar plockades ner från hatthyllan för första gången i höst.



Blommor blommade (jodå)...



...och löv föll.



Kaffe och bulle passar väl bra året om, men lite extra fint kändes det idag.



Och naturligtvis fyllde jag kappfickorna med kastanjer under förmiddagspromenaden. Kastanjer är bland det finaste som finns. När jag var liten hade min mormor två enorma kastanjeträd i sin trädgård, och om hösten plockade jag upp de små runda kulorna från lövhögarna, stack tandpetare i dem och gjorde kossor och får, eller trädde dem på långa snören och *vips* så hade jag grannskapets snyggaste halsband!


Kommentarer
Postat av: erika

fina bilder:) jag hade totalt glömt bort att det var oktober idag... tiden går så SNABBT!

2009-10-01 @ 14:55:38
URL: http://undiserika.blogg.se/
Postat av: Anonym

jättefina bilder verkligen! jag gillar hösten.

2009-10-02 @ 15:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0