Sara fryser



Imorse - tidigt, tidigt när timvisaren ännu inte hade passerat 6 och A skulle ge sig av på en lång biltur - glipade jag på rullgardinen och såg en remsa frostig vinter.
Iskristaller på trottoaren och en kall, vit filt över bilen. Det var vinter i lägenheten också, till följd av avslagna element och trixande värmepanna.
Så jag kröp ner och somnade om under dubbla täcken - och sov alldeles för länge.
Nu är allt jag ser utanför fönstret strålande, värmande sol; så jag tror vi jagat vintern påflykt för den här gången.


Kommentarer
Postat av: erika

kan du gå in på msn sen... jag har inte word, så om jag skickar till dig kan du räkna orden åt mig??

2009-10-02 @ 12:04:56
URL: http://undiserika.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag gillar din blogg skarpt!

2009-10-02 @ 15:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0