Sara vill ha Kulinara!

Om lite drygt en månad fyller jag år. Då skulle jag bli väldigt, väldigt glad för vadsomhelst från Rörstrands serie Kulinara. Den är så fin att om jag hade en liten pjäs därifrån skulle jag bära runt den i handväskan, sova med den i sängen och ta med den när jag gick på toaletten.

Det är ju precis så där jag skulle vara mönstrad om jag var av porslin!





Och när jag ändå är igång och önskar mig saker, så skulle jag gärna vilja ha den här kokboken också.
Jag har egentligen redan fler kokböcker än någon som praktiskt taget aldrig lagar mat utifrån recept borde ha, men den här lilla tegelstenen är ju nästan lika fin som Kulinara ovan!


Kommentarer
Postat av: erika

åh vad kul! jag och linnéa hittade en servis från ittala, som både hon o jag ska börja samla på. sen visade hon den du vill ha, hennes mamma tipsade om den. den är superfin! ska nog blogga om "min" också :)

2009-10-15 @ 23:22:54
URL: http://undiserika.blogg.se/
Postat av: R e b e c c a

var och kikade på denna serie för nån vecka sen och det är verkigen så himla snyggt!

2009-10-16 @ 00:51:06
URL: http://willarp.blogg.se/
Postat av: Veronica

Kokboken är bästa julkappen. Hemma har vi den gamla, den fungerar som en mormor man kan fråga om alla saker man skulle få för sig att laga. Stycka en kykling, göra pankakor mm.

2009-10-16 @ 11:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0