Teknikens under / all kritik /



* * *
Sedan vi skaffade Telia Digitalteve har det inte gett oss mycket mer än ständigt tårdränkta ögon, nedskavda kindtänder och kala fläckar på hjässorna. Precis allt som kan krångla har krånglat.


Igår slocknade rutan helt, och idag möttes jag av samma bläcksvarta teveskärm samt att meddelande om att "blahablaha could not be found"...

Efter en stund på supportchatten tog teknikern över spakarna och startade om modemet etcetera etcetera. Följde gjorde för min del lite pill med sladdar och en massa nervös väntan under en andlös kvart då det hela skulle "vila". Nu verkar sakerna fungera för stunden. Dock är jag övertygad om att nya problem väntar runt hörnet, ni vet - välfungerande teknik är till för att gå sönder...

Det lustiga är hur man kan vara så uppfylld av heligt ursinne gentemot Telia när man söker upp deras kundtjänst, för att efter lite uppmärksamhet från en anonym tekniker känna sig så otroligt tacksam gentemot denne och tycka att "de där Telia-typerna är allt bra hjälpsamma!".

Lite konfunderad blev jag hursomhelst över Telia-typens avslutande fras: "Tack och välkommen åter!" Bör man verkligen lägga in ord som faktiskt uttrycker förhoppningar om kundens framtida återvändande till forumet, som ju faktiskt är till för missnöjda kunder, eller i alla fall för kunder med problem?
Vore det inte bättre om de bara sade "Tack och hoppas att vi aldrig behöver stöta på varandra igen"?
Eller?!

Hursomhelst, för att sammanfatta min sinnesstämning just nu:


Dagens hjälte. Jag fixade det, jag fixade det!
Det kan man väl säga att jag gjorde...?

Va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0