Morgonmedicin och amöba-häng



Här sitter jag med en stor dos morgonmedicin (läs: kaffe) och försöker starta igång motorn för dagen. Irene Cara på radion gör sitt för att hjälpa till.
Vaknade idag till vad jag trodde var ljudet av regn, men där bedrog jag mig, eftersom solen skiner hysteriskt utanför de neddragna persiennerna.


1 2

Hela förmiddagen är ett blankt tomrum på mitt schema idag; kvart över ett börjar dagens föreläsning. Den allra sämsta tiden på dygnet för ett skolpass - man har helt enkelt alldeles för gott om tid att komma på andra saker man vill ägna dagen åt, och då ligger den inplanerade föreläsningen som en stor, oförskämd amöba som omöjliggör alla andra aktiviteter. Och eftersom man som student förväntas gå på sina föreläsningar så måste man motstå impulsen att stampa på amöban och undanröja den, och istället fint slå sig ned vid dess sida och umgås en stund...


Sara och amöban.

Det här kan nog vara det mest långsökta, minst osammanhängande jag någonsin skrivit.
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0