Favorit i repris

Jag öppnar ytterdörren. Någon gör detsamma med himlens portar, med den följden att jag på den lilla biten till Folktandvården hinner bli genomsur. 
I dubbel bemärkelse.

Nu har jag i alla fall en hel tand igen.
Det var en väldans bekväm tandläkarstol de placerade mig i. Måste ha varit husets bästa. Nästan så jag hade kunnat tänka mig att stanna lite längre.
En sköterska och en tandläkare (ser ni en man framför er nu? Det var i alla fall en kvinna) stod böjda över mig och skämtade hejvilt. Jag förväntades inte bara hänga med i, utan även bidra till "rappa tungornas årsmöte". Och det är svårt att vara rapp i tungan när den är alldeles ihoppressad i mitten av gommen med en massa märkliga tandläkarinstrument i hela munhålan. Trängt läge.
Men nu är jag hemma och rapp igen. 

Bild

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0