Saras söndagsstök

Söndag är lika med tvätt och dammsugning för min del.

Om mitt liv hade varit en film (vilket det ännu inte blivit), eller möjligtvis utspelat sig i en bok med guldbokstäver på pärmarna, hade det mesta nog sett annorlunda ut.  Jag hade nog inte struttat runt med ett skatbo på huvudet klädd i någon annans tröja. Jag hade nog åtminstone bemödat mig om att fästa en blomma modell större över örat och varit lite rosig om kinderna.

 
Stök-sara vs. Skönasöndag-sara


Min dammsugare hade antagligen haft vingar och susat fram av sig själv över golven.


Och ordet "tvätt" hade troligen varit synonymt med "konstverk". (höger)

Men nu är jag ingen filmkaraktär, så just idag får det vara lite stökigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0