Besök och "Berså"-surf



Den lilla systern har lämnat "gnällbältet" och kommit hem till sköna Vämland på långbesök. Ikväll har vi henne här hos oss. Vi har ätit bakad potatis med skagenröra (Ea och jag) och hamburgare (Andreas), tittat på "Här är ditt liv " och "Robins" och ätit choklad.
Mest av allt har vi nog ändå bläddrat runt bland Stig Lindberg-porslin på Tradera. Vissa av oss, i alla fall.



Jag drömmer en stilla liten dröm om Berså, men till min egen jublande förvåning har jag faktiskt redan en hel del Stig Lindberg i köksskåpet. Först och främst Coop-muggarna då. Det visste jag ju. Sedan har jag kommit till den ypperligt angenäma insikten att Birka-servisen jag ärvt efter min farmor och farfar är designad av just denne mysfarbror. Hela servisen har jag; med djupa tallrikar, platta tallrikar, såssnipa, stor potatisskål, liten potatisskål och kaffekoppar med fat. 




Denna underbara insikt får kvicksilvret i min Stig Lindberg-termometer att skjuta i höjden alldeles explosionsartat!


Kommentarer
Postat av: stina

Vi har också den blå-vita tallriksevisen.

2009-10-18 @ 18:21:46
URL: http://enenkelstina.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0