Svindlande nötter

Ganska lyckad dag, allt som allt. Vi började med en tur till stan, där vi mest knallade runt å det enda jag fick med mig hem var en bok om spanska inbördeskriget för halva reapriset. Mitticity med omgivningar följdes sedan upp med ett Lidl-stopp där vi blandade nödvändigt och onödigt i korgen som tillslut blev så tung att jag fick avlasta A, som är lite svag efter en tids sjukdom;)
Sen blev det en vända till Bergvik för bränslepåfyllning, där A:s mamma bjöd oss på maten - nötnoisetter med pommes och kantarellsås, mycket snällt och mycket gott!

Sen har jag faktiskt pluggat en liten aning. Spånat lite och faktiskt fått en hel del idéer inför morgondagen, då jag tänker ta itu med själva skrivandet på allvar. Ser fram emot det till och med, för jag älskar verkligen boken, den är helt galet bra. Sen är det lite kul att Kate Bush gjort en låt, Wuthering Heights (bokens orginaltitel), som baserar sig på boken. Den har jag lyssnat på några gånger idag kan jag säga...

image8



Nu har vi precis ätit upp vår Lidl-choklad (lördagsgodis får man ju äta även om man har nyttig månad!) Smakat några jordnötter vi köpt idag också - Dumbo-varianten med skal som man, som A:s mamma sade, egentligen ska sitta i badkaret och äta eftersom de skräpar ned så.

image9 



Nu blir det När lammen tystnar!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Måste säga hej bara :) Och den låten är ju faktiskt bra den, tänkte inte på att det var titeln på boken ju. Vad man lär sig..

2008-04-07 @ 15:31:38
URL: http://missfixin.blogg.se
Postat av: Hanna

Måste bara säga hej =) Och den låten är ju bra den! Har inte tänkt på att det är titeln på boken du läser ju... vad man lär sig.

2008-04-07 @ 15:33:19
URL: http://missfixin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0