Vart tog Signum vägen?!

... den frågan vaknade jag med i morse. Signum - den hälsosamma maten som byggde upp dignande frukostbord ute i gröngräset i våra teverutor för några år sedan - vart tog det vägen? Finns det inte längre? Har förutsättningarna för de där sommaridylliska hälsofrukostarna gått om intet? Eller står Signum-varorna fortfarande där i butikshyllorna, nu tigande och bortglömda? Har Risifrutti-frukostarna gått segrande ur striden? Frågorna var många då jag slog upp ögonen, och jag var naturligtvis tvungen att konsultera Wikipedia. Väl där kan jag läsa att det som förr hette Signum nu heter Coop och att ca 500 produkter ingår i sortimentet. Vilken tur! Nu kan jag stryka ångestsvetten ur pannan och luta mig tillbaka i trygg förvissning om att jag fortfarande kan äta näringsrik müssli ute i det gröna när jag behagar.
Nej. Nu skulle det sitta fint med en Risifrutti!




Go to fullsize image(var det inte så här symbolen såg ut....?)

Kommentarer
Postat av: Lovisa / Erikas kompis

Du det har jag också undrat/undrar! De hade så himla goda vegoburgare!

2008-05-12 @ 13:17:21
URL: http://francesbean.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0