Julpyntspolisen

Vi hann med lite spaning under cover också.
Det är roligt med människor som blir så där alldeles till sig och från sig när man träder in i december och det blir okej att plocka fram adventsljusstakar och sätta en ljusslinga i den vindpinade tujan i trädgården. Julpynt tycker jag om, men jag fascineras på ett skräckblandat vis av människor som när de väl börjat pynta aldrig slutar. De som efter att ha satt det första stycket vitmossa i ljusstaken bara inte kan sluta pynta!
Vi tog en promenad och spanande på överfixade balkonger. Bilderna nedan är inte av högsta kvalitet, me de visar ändå det viktigaste: ljusen! Det enda man kan fråga sig är om det verkligen är balkonger eller egentligen stora skokartonger inlindade i ljus.

 

(Hoppas ingen eventuell balkongägare tar illa upp nu. Skulle de göra det kan de ju altid komma och peka hånfullt på min balkong, som är helt befriad från allt vad pynt heter. Det tycker säkert de är jättefult, och då jämnar det ju ut sig.)

Kommentarer
Postat av: Erika

jag har tänkt lite på det där. och jag tycker faktiskt att det är bra med folk som pyntar lite "för mycket"! med tanke på hur mörk och tråkig vintern är annars... deras balkonger lyser ju upp en liten del av kil i alla fall :) inte så bra för miljön att slösa så mycket el då, men det är ju en annan historia!

2008-12-08 @ 23:26:27
URL: http://undiserika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0