Trassliga begrepp

Ok. Här sitter jag och tragglar genussystemet. Mycket trevligt... Försöker göra en liten sammanställning av en text av Yvonne Hirdman, som var den som introducerade begreppet i Sverige. Varför måste hon vara så otroligt snårig i sina texter? Det finns en grundtanke där, men är man lite småhängig så är den inte helt lätt att greppa och sammanfatta, det finns så många stickspår och krumbukter. Och språket! Mitt ordbehandlingsprogram godkänner ungefär hälften av alla begrepp hon slänger sig med. Det är med andra ord tungt att läsa dessa texter idag, då himlen är grå och motivationen noll. Ska plugga en stund till, sen blir det lunch (sill och årets första (spanska) färskpotatis) med mamma, pappa, Erika, Andreas och mormor, och sen måste, verkligen MÅSTE, jag läsa en Se&Hör, Veckorevyn, Kalle Anka eller annat lättsmält för att komma i balans igen!
  
 
En intellektuell och 'svåra ord'-användande Yvonne Hirdman.

Kommentarer
Postat av: Malin K

Hallå Sara! Så du har en blogg minsann, vad trevligt
:-)
Hur är läget annars? Vi får försöka träffas över en kaffe i sommar någon gång när jag tagit mig upp till Kil från Växjö igen. Snacka lite gamla goda tider och uppdatera oss på det senaste och så! :-)

Ha det toppen!
Kram

2008-05-01 @ 18:42:09
URL: http://midnightafterglow.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0