R.I.P. Paul Newman



Paul Newman avled igår, 83 år gammal, efter att ha brottats med sin cancer under en lång tid. Det känns ironiskt att just den sjukdomen skulle ta hans liv, då han lagt stora summor pengar och ett enormt engagemang på att starta elva läger för barn med livshotande sjukdomar, däribland cancer, runtom i världen. På ett av dessa läger - Barretstown, några mil utanför Dublin, Irland - jobbade jag för några år sedan under en lägervecka för cancersjuka barn och såg denna fantastiska verksamhet han startat upp. Efter denna upplevelse har jag kännt en stor beundran inför Paul Newman, som är en av de människor som verkligen uträttat något gott under sitt liv, och det var med sorg jag läste om hans död. Vila i frid.

Barretstown Estate History
Här är slottet som ligger mitt i Barretstown Gang Camp. Bland andra Elizabeth Arden har bott där, hennes parfym "Red Door" är uppkallad efter just den röda port ni ser på fotot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0