"Bakhållet mot kvinnorna"



Jag är helt galet nyfiken på den här boken! Just nu när högen med kurslitteratur reser sig från golv till öronhöjd finns inget utrymme för annan läsning, men en annan dag i en annan tid, då jag lyckats gräva mig ut ur organisationsteorihögen ska jag  tränga mig in mellan de här rödgråa pärmarna istället.
Boken handlar om hur terrorattackerna 9-11 tycktes vrida tiden flera hundra år tillbaka med avseende på kvinno- och mansroller. Hemmafruidealet återupprättades; kvinnorna skulle beskyddas av sina makar och hålla hemmets lugna vrå tryggt och uppvärmt åt dessa John Wayne-machomän då dessa kom hem från sina dagliga frälsossifrånondo-sysslor. Låter som riktigt intressant läsning, tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0