Studieteknik; ett virrvarr av doping och balanserande akter

   

Befinner mig i slutet av en trasslig delkurs dagen innan tenta. När jag ser tillbaka på de senaste veckornas pluggande kan jag bara konstatera att min studieteknik inte riktigt gått i lås. Jag har visserligen dopat mig med både kaffe och choklad, men resultaten tycks ha fallerat då jag inte märkt någon prestationshöjning av vare sig disciplin eller koncentrationsförmåga. Det är när det kommer till dessa punkter det brister. Jag orkar inte sitta och gnugga näsan mot boksidorna tills den blir svart av trycksvärta. Jag blir rastlös och stressad och går och bakar något istället.

I min förra lägenhet brukade jag tejpa upp papprena på vägen och stå och vingla på en balansbräda medan jag läste dem. Då blev hela processen genast lite roligare, blåmärken till trots.
Tror jag måste återupprätta denna rutin snarast.
                                                                                                     

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha vilken rolig grej! Den tekniken skulle kännas uppfriskande nu. Jag börjar få ont i ryggen av att sitta vid köksbordet men det är ju så mycket papper man vill sprida ut överallt så jag är illa tvungen.

2009-02-18 @ 11:33:27
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0