Dunderost



Titta vilken fin ost som fick följa med oss hem från affären!
Varje jul när jag var liten dök en sådan här rund ost klädd i rött glansigt papper upp i vårt kylskåp. Jag älskade den där osten; jag ville ha den, leka med den! Den fick mig att tänka på ett nummer av serietidningen Bamse, där Farmor på Höga berget hade en rund, röd ost. Därav blev den där julosten lite magisk i mina ögon, och nu - x antal år senare - har jag köpt min första egna.

                                                                                                                                                    

Kommentarer
Postat av: Sophie

Hehe... Leka med osten... Hur gör man då?

2009-01-23 @ 19:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0