'Min mormor Syltdrottningen' eller; 'It's all about sylt'




Här sitter jag och kisar mot solljuset som faller in mellan persiennerna. Det är en fin dag. Den startar jag upp med en rejäl portion gröt med äppelmos (läs: "äppelmos med gröt" om ni är petiga med proportionerna).
Äppelmoset kommer, precis som allt annat syltartat i vår kyl, från min mormor. Översta hyllan i nämnda kylskåp är belamrad av glasburkar med äppelmos, lingonsylt, hallonsylt, blåbärssylt och drottningsylt. (Drottningsylt från Syltdrottningen, det är fina grejer...)
Hur kan man annat än gilla en egen syltleverantör?
Det måste väl vara kungen (för en kunglig hovleverantör finns väl av precis allt?!) och jag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0