Morgonkaffe




Jag är inte den som brukar ladda kaffekokaren kvällen innan, men igår gjorde jag fakstiskt just det och därför sitter jag nu här och sippar morgonkaffe ur finkoppen.

Egentligen är jag ingen kopp-tjej heller, utan dricker helst mitt kaffe ur muggar; helst modell större. Takeaway-muggar med pip är också en favorit, kanske för att de tycks förflytta en rakt in i Sex & the City eller någon dylik serie där karaktärerna trippar runt med sina pappmuggar på New Yorks gator.

Men jag ska inte till New York. Mitt kaffe denna morgon förberede mig endast för att svinga tennisracket några timmar för att sedan återvända hem till lördagsledigheten.
Det känns lite fel att gå upp tidigt en lördag (även om det börjar bli rutin nu) - som att jag bryter mot någon slags osynlig kod. Andreas snoozar fortfarande på andra sidan väggen, regnet smattrar mot den tomma gatan utanför fönstret och grannar sover fortfarande, av ljudlösheten att döma.
Jag känner mig lite Rydbergsk och tänker; Regnet smattrar mot taken, endast Sara är vaken. Sedan kommer jag på att klockan faktiskt redan har blivit tio över nio och att jag nog trots allt inte kan vara särskilt ensam i mitt vakna tillstånd.
Snopet.


Kommentarer
Postat av: Gitte

Mitt morgonkaffe. Vi skojjar inte nu. Det är allvar på absolut högsta nivå! Bra dagar går jag direkt och häver upp mitt java i ett glas -helst- sen häller jag på mjölk tills det får lagom färg, något som kräver absolut exakthet, inte för mörkt inte för ljust. Fördelen dessa mornar är att sambon redan hunnit hasa sig upp och kaffet är klart. Andra morgar hivar jag mig ur sängen, trycker på datorn, sätter på kaffet -otroligt tidsspillan- gör min morgontoalett och sätter mig sedan med mitt cremefärgade kaffeglas, förhoppningsvis UTAN att någon andats ett endaste ord till mig dessförinnan, och att jag inte behövt svara på några som helst konstiga frågor eller uttalanden som ex "godmorgon" etc, INNAN jag fått mitt kaffe. Dessförinnan existerar nämligen INTE någonsomhelst fjitt-djäflars-skit-hellvättes-god-jäddrar-morgon-här-inte! =)!



Som jag sa. Nu skojjar vi inte! asg

(Jag har fått min tredje kopp för dagen så nu börjar jag åter fungera som en människa igen!).

2009-10-03 @ 09:53:01
URL: http://bortbytingen.bloggplatsen.se
Postat av: iza

vilken mysig kopp, jag dricker också hellre ur mugg, har en underbar blå kaffemugg med liten fot och öra och i den blir kaffet 25 gånger godare!

Nu för tiden dricker jag mitt kaffe i hast på morgonen, en 8-månaders bebir ger inte mycket luckor för att sitta stilla och njuta av en kopp kaffe!! =)

2009-10-03 @ 10:10:08
URL: http://www.bloggagratis.se
Postat av: Annika

Tack för titten i min blogg!

Kaffe är min LAST. Kan nog sitta en hel dag och dricka cappuccino på olika fik.



Ha en härlig helg. (I regnvädret!) :)

2009-10-03 @ 10:21:53
URL: http://www.banfield.bloggagratis.se
Postat av: på besök

Hej Sara, tack för din morgonhälsning hos mig. Det var trevligt att titta in hos dig =) Jag tycker du skriver fint och efter en liten rundvandring här blev jag också sugen på bullar! Är inne på min andra kopp espresso nu när morgonen övergått i förmddag och inser att bakidén inte sträcker sig längre än ner till bageriet runt hörnet =) Vi bor i stan (Stockholm) mellan varven men ska åka Hem till vårt hus i Södermanland idag. Det passar jättebra att ta med några nybakade bullar, eller hur!

Jag önskar dig en skön fortsättning på din lediga lördag! Hälsningar från klara

2009-10-03 @ 10:55:21
URL: http://klara.bloggagratis.se
Postat av: Ulla

Härlig blogg du har,,,,

2009-10-03 @ 11:20:28
Postat av: Linn

Jag dricker inte morgonkaffe, inte té och inte heller mjölkchoklad eller juice. Nej, lättmöjlk är bäst :D

2009-10-03 @ 15:16:23
URL: http://enlinn.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0