Sextiotvå viktiga

1. Hur gammal är du om fem år? 30 år minus 2 månader och 1 dag... (kan det verkligen stämma?!)
2.Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Andreas. Klockan är bara tio-noll-noll och han är den enda jag har träffat idag!
3. Hur lång är du? 1,68, cirkus. 
4. Vilken är den senaste filmen du sett? 
TV: Dirty dancing.
DVD: Mamma Mia.
BIO: Minns jag inte. Var troligtvis så länge sedan att filmen var svartvit i alla fall.
5. Vem ringde du senast? Min mamma.

6. Vem ringde dig senast? Andy McDarling.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Det är redan raderat, så hur det löd minns jag inte, men det var från Hanna.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Married with children...
10. När såg du senast din mamma? Igår, en snabbis genom bilrutan.
11. Vilken ögonfärg har du? Blåa cykelhjul.
12. När vaknade du i dag? 07.45. Med en dånande huvudvärk.
13. Vilken är din favoritjulsång? Den där välgörenhetssången som jag inte kommer ihåg vad den heter... Och Feliz Navidad såklart! Och Bing Crosbys White Christmas. Då vill jag baka pepparkakor över hela köksgolvet!!
14. Vilken är din favoritplats? Borta bra men hemma bäst?
15. Vilken plats föredrar du minst? Väntrum. Utan tvekan.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Mitt i livet...
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Bleka händer som gripa efter mina fötter om de råkade sticka ut över sängkanten. Och alla knäppa mardrömmar jag hade.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Anders Bagge?

19. Hur stor är din säng? 1.20. Delat på två... Men detta ska åtgärdas.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Egentligen borde jag väl svara bärbar, men den har inte gjort annat än att samla damm de senaste åren eftersom vi bara använder Andreas stationära Så både och?
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Jag sover med täcke.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Vi har en varsin sovkudde, och tre gigantiska klunsar från IKEA som ligger ovanpå täcket och tar plats dagtid.
23. Hur många landskap har du bott i? Ett
24. Vilka städer har du bott i? I Karlstad bodde jag ju en vända.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota.

26. Är du social? Jag kan pendla över hela skalan social-asocial beroende på sällskap och humör.
27. Vilken är din favoritglass? Undrar om någon fyller i något annat än Ben&Jerrys? Inte jag i alla fall. För ett tag sedan hade jag nog sagt Cookie Dough, men nu när jag blivit både äldre och klokare och förfinat mitt kunnande säger jag Cheescake Brownie.  
28. Vilken är din favoritefterrätt? Finns för mycket gott för att jag ska kunna välja...
29. Tycker du om kinamat? När jag äter det - supergott. Men det är inte särskilt ofta som jag blir sugen.
30. Tycker du om kaffe? Jag och kaffe kommer överens. Minst sagt. När jag fick min första munfull i morse drog hela kroppen en ljudlig suck av lättnad.

Bild
31. Vad dricker du till frukost? Regel: Kaffe. Undantag: Te eller juice.
32. Sover du på någon särskild sida? På rygg. Fast med tanke på att jag sover så kan jag ju  inte veta så noga.
33. Kan du spela poker? Nej. Andreas kan så det räcker för två.
34. Tycker du om att mysa/kela? Lite för mycket?
35. Är du en beroendemänniska? Utan tvekan.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Känner till, i alla fall.
37. Vill du ha barn? Jajamensan. Inte ett helt fotbollsslag, men kanske ett litet serielag i tennis?
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska kan jag väl som medelsvensken och spanska var jag riktigt vass på en gång i tiden...

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet, utan tvekan. (Fast en solstol vid poolen är såklart bekvämare än en sandig dyna på stranden.)
41. Vad spenderar du helst pengar på? I dagsläget är det jämnt lopp mellan fina saker till mig själv (=kläder) och fina saker till lägenheten.
42. Äger du dyrbara smycken? Några fina saker efter farmor har jag, som utöver själva penningvärdet även har ett oändligt affektionsvärde.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Best of all times: Gilmore Girls.

44. Kan du rulla med tungan? Jag kan göra en jättefin rulle!
45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag själv?
46. Sover du med gosedjur? Nej, men min Bernard huserar någonstans i sovrummet i alla fall. 
47. Vad har du för ringsignal? Björn Gustafssons "Carina Berg"-låt... Är innerligt trött på den och hör den dessutom knappt när den ringer. Men jag orkar inte byta... 
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, i lådor på föräldrarnas vind kan det nog finnas en del.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Prickarna på min kofta och blommorna på min klänning.

50. Flirtar du mycket? Senast igår, med en liten bebis på universitetet. Det är ungefär den nivån.
51. Kan du byta olja på bilen? Ja.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej. Men en gång för länge sedan ropade en farbror åt mig och min kompis att "man ska ha ljus på cykeln!"...
53.Vilken var den senaste boken du läste? Stephen Kings "Köplust". Och Arbetslagstiftningen.
54. Läser du dagstidningen? Vi har ingen tidning - men ibland hos föräldrarna, visst. Och Metro på tåget eller kafferasten. Man är ju egentligen skrämmande ouppdaterad...
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej. Känns lite onödigt när man kan få tag på det mesta i läsväg med lite musklick och knatter på tangenterna.
56. Dansar du i bilen? Nej, jag knäpper på mig bältet och sitter som ett ljus med händerna knäppta i knät.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Någon komersiell sådan.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Det kan jag inte minnas. Säkert någon paragrafhänvisning senast jag var på föreläsning i arbetsrätt?

59. När var du i kyrkan senast? För ungerfär ett år sedan, då två små pojkar var väldigt söta i sina fina dopklänningar.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? J, som tog med oss ut i en kohage där vi fick välsigna kor på en lektion i religion.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? I sträck? En natt, tror jag bestämt.
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Lille Oliver var väldigt omtänksam igår när han hämtade både stövlar, jacka och väska åt mig när jag skulle åka hem. 


(Sanningen kan ha justerats lite på en viss fråga, för att jag ska framstå som lite, lite coolare.)


Kommentarer
Postat av: Vanessa

Sv; vad kul! (: kanske gör det sen! :D

2009-09-24 @ 11:25:41
URL: http://nessiesplace.blogg.se/
Postat av: Vanilla

Shit, vad mycket vi vet om dig nu! Inte dåligt att orka svara på alla de där frågorna!



Vi hade också 120-säng i ca 2 1/2 innan vi köpte dubbelsäng. Det är mysigt. Älskar också Gilmore Girls och Bagge får mig också att skratta. Det fanns säkert fler likheter men jag kommer inte ihåg allt! ;-)



Men du, välgörenhetslåt, vilken menar du då? Heal the world med MJ?

Kram

2009-09-24 @ 14:40:27
URL: http://byvanilla.blogspot.com
Postat av: erika

får jag gissa? byta-olja-frågan? :P



jens var lätt min favorit också...

2009-09-24 @ 15:39:11
URL: http://undiserika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0