Favorit-Frida (och nej - jag menar inte Fahrman)




Jag brukar snubbla över böcker här och där - på internet, i tidningar och konversationer. Böcker som får mig att tänka "aha! den där måste jag läsa!" Sedan blir det aldrig av.
Men idag hamnade jag av en händelse på biblioteket och där snubblade jag alltså över denna. Snubblade i fysisk mening. Den stod sedan tidigare på min "aha! den där måste jag läsa"-lista. 
Jag har redan ett par böcker om min favoritkonstnär Frida Kahlo, men denna biografi - "Till sängs med Frida" - är ganska nyutgiven och något jag har sett fram emot ganska länge. (Hur nu "nyutgiven" och "länge" kan stämma överens...) 
Titta på människan. Mer mexikansk än hela Mexiko och lika vacker som tavlorna hon målade.
Varsågoda. Här är Frida:





Frida Kahlo - ett starkt skäl att sluta plocka ögonbrynen.

Bilder: 1 2 3 4

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0