Världens smartaste uppfinning!

Sitter med handduk på huvudet och skållhett te i en mugg. Jobbar 12-16 på fritis idag, så som tur är har jag tid att vakna långsamt idag.
Igår hann jag med en del. Först var det föreläsning på universitetet och därefter hann jag en runda på stan där jag köpte två klänningar och ett skräp. Riktiga impulsköp var det, hann inte tänka efter så noga eftersom jag hade ett tåg att passa, men vi ska nog trivas ihop tillslut...
Sen stod vi på tennisbanan ett par timmar och därefter mat hos A:s mamma. Jag var vrålhungrig och det var gottgott! Så fick vi en liten ost med oss hem, och det är första gången en sådan flyttar in i vår kyl eftersom vi tycker det är så dyrt med ost. Men nu står den där och väntar, så snart blir det ostmackor till frukost!
Sen fick vi snilleblixten att ta en tur till IKEA ,där det var väldigt lugnt timmen innan stängning, och det blev några köp. Bland annat en grillhandske till A (han har spanat på den länge och tycker (citat) att det är "skitkul vid grillhandskarna"), och världens kanske finurligaste uppfinning - äppelklyftaren. Helt otrolig liten sak! Ett tryck bara, så har du färdiga, urkärnade äppelklyftor. Nobelpriset, anyone? Så här ser den ut:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0