Frida Kahlo

Frida Kahlo       Frida Kahlo     Frida Kahlo    http://current.com/items/87559411_frida_kahlo_skincare_line_to_hit_stores_unfortunately_i_m_not_kidding
  Jo, förutom skvaller har jag äntligen hunnit läsa en av mina Frida Kahlo-böcker. Hon är en av mina konstärsfavoriter och var som person hur fascinerande som helst. Eftersom hon på grund av inblandning i en trafikolycka som ung tvingades  tillbringa långa perioder av sitt liv till sängs, blev självporttätten det mest utmärkande i hennes konst. Med speglar fastmonterade i sängstommen låg hon på rygg och målade det hon såg och kände bäst - sig själv. Hela livet var den fysiska smärtan lika närvarande som makens (konstnären Diego Rivera) ständiga otrohetsaffärer - bl a med Fridas egen syster Cristina. Båda dessa bördor i hennes liv är vanliga motiv på hennes tavlor.

 Frida and Diego Rivera Mounted Poster




Den här skulle jag väldigt gärna hänga upp över teven...

Self Portrait I Magnet by Frida Kahlo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0