Septembermorgon

Att promenera en solig septembermorgon tillhör de där finaste sakerna.
Man känner sig så ren och frisk efter att ha knatat runt en stund med solen i ögonen och kyliga höstvindar mot kinden.




Precis som när jag var liten kan jag inte låta bli att plocka upp de där särskilt färgglada löven och bären jag snubblar över.
Titta lite, klämma lite.
Önska att jag kunde ta kort med blicken.

Det påminner om hur jag på lektionerna i lågstadiet brukade studera min frökens ansikte under lektionerna, följa alla konturer med blicken (min "penna") - och rita ett porträtt i huvudet. 


Kommentarer
Postat av: erika

det har jag också tänkt på! att ta kort med blicken alltså. man gör ju typ det, men man vill visa andra också. och det blir inte lika fint i kameran som i huvudet. man vill ju ha med hur solen känns, fågelkvitter osv... :)

2009-09-29 @ 11:56:01
URL: http://undiserika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0