Skattjakt

Idag har jag grävt efter skatter i guldgruvan uppe på vinden. Det är inte klokt vad mycket fint man låter falla i glömska i gömmorna där!
Utvalda bitar ur Dagens Fångst:



Farmor och Farfars fina kaffeservis. Nu ska vi börja dricka kaffe ur porslinskanna, skål!
 Och kanske börjar jag använda förkläde i köket...


Och så det allra trevligaste. Pojken på Månen (även kallad Pojken på Snöbollen) - jag vill ha en egen måne...
Sparbössan jag fick av farmors morbror när jag var liten. Som jag har letat efter den! Nu får den flytta med mig till lägenheten där farmors morbror bodde för längesen. Tillbaka till det första hemmet.
  Och så är cirkeln sluten.

Kommentarer
Postat av: Indra

Hej hej på dig! Ledsen att jag är så sen med svaret, men jag har haft fullt upp här hemma. Men åhh vilken helt ljuvlig servis! Det är ju såna man jagar konstant ute i antikaffärerna. Lyckliga dig som äger något så vackert! :-D



Jättetrevlig blogg btw. :-) Jag ska kika runt lite mer här.

Må så gott! //Indra

2009-07-29 @ 11:02:05
URL: http://cherlindrea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0