Striptease och annat otyg

Så ligger då Sveriges äldsta strippklubb ute till försäljning på blocket.

Jag tycker "strippklubb" är ett lite väl endimensionellt begrepp för denna typ av verksamhet.
Varför inte bara benämna saker vid deras rätta namn och kalla det "köttmarknad"?
En köttmarknad där ditt kön avgör om du är hungrig kosument eller saftig köttbit.



Det finns inget som gör mig så själatrött som dessa aldrig utdöende inrättningar och sedvänjor som motarbetar all uppnådd samhällsutveckling och fortsätter att propagera för den så sorgligt fantasilösa bilden av kvinnan som främst en kropp. 
Det är denna - ibland dolda, ibland synliga - inställning som ger oss sunkiga hålor som Maxim och barnförbjudna hyllor i tidningskiosken.
Naturligtvis finns det även manliga strippor. Chippendales och filmen "Allt eller inget" är det första som poppar upp i huvudet på mig. Visst existerar de, männen som klär av sig för kvinnors pengar, men de är i sanning en liten minoritet och undantagen som bekräftar regeln. Och när en man klär av sig är det humor, det är glimten i ögat. Kvinnliga strippor slingrar sig däremot runt pålar på klubbar i vart och vartannat gatuhörn, världen över, varje natt - på allvar.  

Visst, visst - vuxna människor gör vad de vill. Men då ska väl det gälla alla, och inte bara "konsumentsidan"? 

Hade jag pengarna skulle jag köpa klubben och öppna ett genusuniversitet med obligatorisk närvaro för alla gamla kunder.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag håller med dig Sara! Bra skrivet!

2009-10-15 @ 21:18:24
URL: http://enblondflicka.blogspot.com
Postat av: emilystrange

Kunde inte skrivit det bättre själv!



Jag orkar knappt engagera mig längre, jobbigt att simma i motström för länge liksom, men det värmer mitt feminsthjärta att läsa det här :) och det fick mig att bli peppad igen!!

2009-10-17 @ 14:40:18
URL: http://emilystrange.blogg.se/
Postat av: emilystrange

ja precis så är det. man hoppas liksom att alla ska så småningom ska komma till insikt på ett eller annat sätt.



hahaa nu lät det som jag har så himla mkt insikt och vet vad som är bäst för alla osv.. men ja.. typ så ;)

2009-10-17 @ 20:48:38
URL: http://emilystrange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0