Gröna fingrar till fyndpris

Jag kilade över gatan till Röda korset-butiken förut.
Isande luft övertygade mig om det goda i idén att införskaffa de söta vantar jag sett i skyltfönstret för någon dag sedan. Så jag gjorde mina affärer med de söta tanterna bakom disken och knallade ut ur butiken igen med mina nya fina vantar och två bonusgrejer jag köpte när jag ändå var i farten.




Så gröna och fina! Och visst är väl femton kronor ett alldeles perfekt pris på tumvantar? 
Tyvärr blev det efter en stunds promenerande alldeles för varmt för att behålla dem på...



Bra funderar-vantar, bra dricka-kaffe-vantar - bra till allt helt enkelt!



När jag kom hem lade jag vantarna på byrån (för övrigt den byrå jag lade vantarna på i mammas och pappas garage för någon månad sedan.
Handen upp alla som fattar skämtet?!).

Och så var det de där bonusgrejerna jag nämnde för en stund sedan... Ni vet - icke att förglömma den regel som säger att man aldrig får beträda second hand-/ loppisterritorium utan att gå därifrån med minst ett oplanerat köp. Därför inhandlade jag även dessa tjusiga glasunderlägg för vardera fem silvermynt.



Nu: Kaffe.
För när smakar egentligen en kopp osande hett bättre än efter en lång och kylig höstpromenad?


(PS. Måste tacka för den fina länkning jag fått av den här killen på hans länklista. Tack tack!)


Kommentarer
Postat av: stina

Jag måste också ge mig in i vant-jakten snart. Brukar också fynda vantar på second hand.

2009-10-09 @ 17:54:32
URL: http://enenkelstina.bloggagratis.se
Postat av: Elina

Men gud vad fina ! (Både vantar och underlägg) Nu komer jag på att här hemma finns faktiskt ett par precis likadana fast i lite mörkare grönt garn. Dom ska jag genast leta fram ! :)

2009-10-12 @ 15:22:22
URL: http://blow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0