Schampoflaskor, blommiga blusar och övergivna klänningar


I mitt shoppingrus raffsade jag ihop en kasse "modell mindre" med typiska Ö&B-varor;


Fryspåsar, gott-till-kaffet-eller-teve-myset, schampo och balsam (i identiska flaskor - Magnusson kommer definitivt göra bort sig, han tvättar ju redan i dagsläget håret med duschkräm var och varannan dag). 

Tro nu inte att man  nuförtiden kommer hem från Ö&B med endast denna typ av bra-att-ha-prylar - nej, inte alls.
För en tid sedan slog det upp en superfin liten outlet-butik bara ett stenkast från alla fryspåsar och diskborstar. Min "roliga" påse kom därför att innehålla en liten topp från Rules by Mary och ett finfint skärp.
Bäst med butiken var nog ändå att varorna var felmärkta. Samma vara kunde ha flera olika prismärkningar, så det var bara för kunden att "välja" pris.


Skärpet var mamma så snäll och bjöd på. Det gjorde det lite lättare att ta adjö av en riktig sockertopp till klänning. Att köpa den hade dock varit att gå lite väl hårt åt plånboken, med tanke på räkningarna som ska betalas i dagarna. Så jag fick lämna det lilla tygstycket hängandes på en galge i butiken. Alldeles ensamt och övergivet. Ett moget och ekonomiskt väl övervägt beslut.

 (Pssst, klänningen! Jag kommer och hämtar hem dig så fort jag kan!)


Kommentarer
Postat av: Smultronflickan

haha, man kan verkligen inte få nog av shopping!

2009-09-27 @ 16:51:33
URL: http://smultronflickan.bloggplatsen.se
Postat av: erika

åh dit vill jag också gå! alltså outleten!

2009-09-27 @ 18:30:17
URL: http://undiserika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0